Natalie Steen

"Advania har en sån miljö där folk vill vara på kontoret. Det är bra relationer, folk är glada, snälla och vi jobbar regelbundet med aktiviteter så jag tror på en nytändning sen när pandemin är över."

Om Natalie


  • Började på Advania 2017

  • Jobbar som Office Coordinator inom Facility/HR 

  • Baserad på Liljeholmskontoret i Stockholm

Hej Natta, hur är läget?  

Hej – det är bara bra!  

 

Har du kommit tillbaka från julledigheten ordentligt?  

Jo, men det skulle jag säga. Jag var långledig, så det känns elakt att säga något annat. Man blir så himla förslappad av ledighet, jag älskar jobbet och trivs så bra. Men man blir som en liten marshmallow där hemma i soffan hela dagarna. Märker att jag snabbt saknar rutinerna, så det är skönt att vara igång igen!

 

Du är alltså Office Coorinator – vad innebär den egentligen?

Det är en väldigt blandad roll skulle jag säga. Emma Lyles, som har samma titel som jag, har liknande men också helt annorlunda arbetsuppgifter. Mitt dagliga arbete varierar väldigt mycket. Just nu håller vi på att slå ihop våra båda Stockholmskontor, Liljeholmen och Bromma. Så det är mycket fokus på logistiken bakom renoveringen av vår nya lokal och själva flytten från Brommakontoret. Project Fusion drog igång med full fart efter ledigheten! I och med att vi utökar med ett våningsplan på Liljeholmskontoret så är det mycket peka med hela handen att vi vill ha det si och så.

Det senaste året var det många flyttprojekt! Både vårt kontor i Kristianstad och Göteborg har flyttat, där jag hjälpt till med offerter, logistik och facilityavtal tillsammans med kontorsansvarig. Malmökontoret är i denna stund under renovering och vår Serviceverkstad flyttade till nya lokaler i Liljeholmen i november.

Jobbar även med att samla in information från 2020 kring systematisk arbetsmiljö, där jag har ett nationellt ansvar att samla in data för samtliga kontor gällande riskbedömningar, brandövningar, skyddsronder etc. Hjälper även Helena Nordin - vår hållbarhetschef - att få in rapporter från de fastigheter vi har kontor i kring miljödata. Denna rapportering visar hur mycket el och värme vi brukar och vilka leverantörer som är ansvariga. Dessa arbetsuppgifter görs alltid i samband med årsskiftet.

Jag har ett nationellt ansvar kring våra facilityavtal i hela Sverige, där jag samlar in och uppdaterar vår avtalsportal och är med på många nya upphandlingar. Allt från garageplatser, hyresavtal, kaffemaskiner, växtleverantörer, bevakning och allt annat som hör ett kontor till.

Under förra året införde vi även personliga ID-kort i samband med vår certifiering ISO-27001, som alla medarbetare ska bära när de vistas på något av våra kontor. Att jaga in bilder på nya medarbetare och koordinera dessa då merparten av korten är kompatibla med våra kontors passagesystem kräver regelbunden administrering, vi är över 600 medarbetare så det gäller att hålla ihop det! 

Ser till så att varje nyanställd får en välkomstbukett hemskickad. Alla som fyller år får även en bukett hem vilket är jätteuppskattat bland våra medarbetare vilket gör det till en rolig arbetsuppgift. Hjälper även våra medarbetare med försäkringsärenden som inträffar när dem tex varit på tjänsteresa och bagaget försvunnit eller då en telefon varit med om en olycka ute hos kund.  Sysslorna är många, går från lågt till högt och jag känner mig många gånger som kontorets mamma haha.

 

Hur länge har du jobbat på Advania?

Jag tror det är 3 år nu, eller detta blir mitt fjärde år på Advania! Jag började som vikarie i receptionen där jag var anställd via ett konsultbolag. I den tjänsten hoppade jag runt på olika kontor, men Advania var mitt favoritbolag så jag bad om att få vara här extra mycket. Så när jag fick frågan att vara fast konsult på Advania var det en självklarhet, dock till en början  via bemanningsbolaget. 

Oavsett om man är konsult eller fast, så är Advania ett otroligt familjärt bolag vilket gjorde att jag trivdes otroligt bra. Efter ett år så skapades rollen Office Coordinator här på Advania som jag sen fick och blev fast anställd.

 

Så det var alltså det som gjorde att du stannande på Advania?

Ja, jag har alltid trivts här från start! Jag hade en tanke på att fortsätta plugga, men det blev inte så haha. Advania är ett väldigt speciellt bolag för mig. Här blir man sedd, inte som på andra företag där man, speciellt som konsult, inte blir särskilt uppskattad. Här går det att få utökat arbetsansvar bara man ber om det. 

Visar man framfötterna så finns det stora chanser till utveckling och med mycket eget ansvar över sitt arbete. Jag gillade det Tarek sa i förra intervjun; att det är frihet under ansvar – det stämmer verkligen! Det är mycket spelrum och mycket frihet att påverka sina egna arbetsuppgifter.

 

Jag måste ju fråga, vad tänkte du plugga?

Digital strateg! Velade lite mellan att fördjupa mig i marknadskommunikation eller IT. Men i samband med min anställning här kände jag att HR var ett oupptäckt område för mig som var väldigt kul, speciellt området facility. Jag har kommit fram att jag brinner för internsupport. Advania finns och brinner självklart för våra kunder, men för mig är medarbetarna prio! Jag har fortsatt jobba på Advania för vi har så himla många grymma medarbetare som gör vardagen så himla kul. 

Arbetsuppgifterna är varierande och utmanande. Jag valde att inte gå vidare med studierna då jag ser möjligheten att växa och utvecklas internt på bolaget.

 

Vad tycker du är absolut roligast med jobbet?

Oj, bara en sak? Jag gillar att det är så brett. Det är inte bara en arbetsuppgift. Såklart finns det bassaker som hör till repan, som att fylla på kaffe och ta ut disk, administration kring ID-kort eller nyanställda – men annars är ingen dag den andra lik. Ena dagen är det fokus på flytt och planering kring en renovering, en annan dag sker det en upphandling av ett nytt avtal för en ny leverantör. Dagen därefter ska vi se över ett nytt växtkoncept och nästa dag kommer det in ett försäkringsärende. 

Ingen dag är den andra lik helt enkelt vilket gör det omväxlande och väldigt kul!

 

Vilket är ditt stoltaste ögonblick i livet? 

Oj, vilken svår fråga! Jag är stolt över min jobbresa… Jag började som vikarie på ett annat bolag och har klättrat mig till där jag är idag. Inte bara arbetsmässigt utan även på en personlig nivå. Innan jag började här så visste jag inte riktigt vad jag ville göra, men nu har jag hittat en plats som jag trivs så otroligt bra på och fått förståelse i vad jag brinner för. 

Jag gick igenom en jobbig separation för ett år sedan, vilket vände hela mitt privatliv upp och ner. I samband med detta fick jag en sådan uppenbarelse om vilken stor betydelse ens jobb har. I mitt fall var jobbet en plats där jag hämtade styrka, hos Advania fann jag trygghet och insikt om att jobbet inte bara är en sekundär del av mitt liv utan snarare väldigt primärt.  

 

Vilka målsättningar har du med livet i stort?  

Min målsättning är att alltid att vara glad och göra saker som gör mig glad. Både privat och på jobbet. Jag vill fortsätta utvecklas och göra det jag brinner för! 

  

Hur har denna tid med Covid påverkat dig?  

Jag har jobbat hemifrån ytterst få dagar, eftersom det är svårt när man utgår från receptionen och har arbetsuppgifter som kretsar så mycket kring kontoret. I och med att kontoret varit öppet har jag under hela pandemin utgått från kontoret. Så för mig har saker troligen varit mer som ”vanligt” än för många andra. Kontorslivet är självklart annorlunda nu när majoriteten av kollegorna jobbar hemifrån. Vi har varit tvungna att justera leveranser av kontors- och förbrukningsmaterial. Uppdatera rutiner för t.ex. städpersonal som fått anpassa nya rutiner efter samhällets rådande situation. Mer fokus på arbetsmiljö, så att våra medarbetare på kontoret känner sig trygga och att de där hemma fortfarande kan jobba med bra förutsättningar, vi har t.ex. lånat hem skärmar, bord och stolar m.m.   

Senaste året har varit såå annorlunda, inga gemensamma frukostar, inga födelsedagsfikan, inga planerade AW:s eller kickoff. Jag saknar verkligen våra frukostar vi hade på kontoret varje fredag, det var så mysigt och man fick verkligen chansen att prata med alla.  

 

Hur tror du det blir sen då, på kontoret?

Många spånar på att hemmajobbet kommer fortsätta och jag tror att arbetsgivarna kommer vara mer flexibla kring det. Men samtidigt tror jag många saknar det sociala. Så jag vill tro att det kommer bli ett nytt Advaniamekka där många vill vara på kontoret, framförallt i samband med att våra kontor i Stockholm slås ihop och vi växer med ett nytt fräscht våningsplan. Advania har en sån miljö där folk vill vara på kontoret. Det är bra relationer, folk är glada, snälla och vi jobbar regelbundet med aktiviteter så jag tror på en nytändning sen när pandemin är över.

Hade varit härligt att kickstarta med en kickoff för att inspirera och dra igång alla igen! 😉

 

Känner du att du hamnat rätt med det du idag får göra på jobbet?  

Ja, att ha ett arbete där jag verkligen trivs, med en bra chef, grymma kollegor och ett jobb som ständigt utvecklar mig. Jag känner mig lyckligt lottad att jag kan säga att jag verkligen älskar mitt jobb.


Stockholm, 2021-01-29

💪

Om du letar efter spännande projekt, en bra arbetsmiljö och fantastiska kollegor - kom och gör oss sällskap! Vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen i landet!

Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor

text