Our difference is you, Irshad 💜
Vi fick en pratstund med Irshad Thanvi, en engagerad medarbetare på Advania, för att höra mer om hans resa inom företaget. Från starten som 1st line-tekniker på servicedesken till hans nuvarande roll inom Managed Client, delar han med sig av sina erfarenheter, teamdynamik och framtida förväntningar. Läs vidare för att få en inblick i hans resa och varför han trivs så bra på Advania.
Hur länge har du varit på Advania?
Jag började på Advania 2019. Jag kom in som konsult från ett bemanningsföretag och arbetade som konsult i ett halvår. Därefter blev jag överrekryterad av dåvarande Telecomputing, som sedan bytte namn till Visolit och därefter förvärvades av Advania.
Hur började du din resa?
Jag började på servicedesken och arbetade som 1st line-tekniker. Vi var indelade i grupper och hanterade några kunder per grupp. Jag arbetade med Large Enterprise Businesses och vi hjälpte cirka 4-5 kunder. Där jobbade jag i ungefär tre år.
Sedan gick jag över till avdelningen Customer Experience och arbetade som 2nd line-tekniker på gamla Visolit. Det var liknande arbete som 2nd line på servicedesken, men med mer avancerade ärenden och mindre kundkontakt via telefon. Det var mer e-postärenden och jag arbetade mycket mer fjärrstyrt. Där arbetade jag i cirka 1,5-2 år och nu, i maj 2024, började jag i leveransteamet inom Managed Client, där jag arbetar med klienthantering.
Hur upplevde du övergången när Visolit förvärvades och blev en del av Advania?
Det kändes tryggt och smidigt. Jag märkte knappt av någon skillnad; det var verkligen ”Business as usual” som de sa. Det var lite nya färger på kontoret, men arbetsmässigt var det ingen skillnad.
Var det givet att du skulle ha denna roll efter förvärvet?
Jag hade som mål att jobba med klienthantering och komma till den här avdelningen. När förvärvet var klart var teamet dock fulltaligt, men efter en tid såg jag en intern annons och sökte.
Vad gillar du bäst med ditt team?
Grupperingen i leveransteamet är ganska stor, men vi som jobbar med klienthantering har en egen minigrupp och vi är väldigt nära varandra. Vi umgås ofta på luncher och raster och jobbar tätt tillsammans. Vi har jättebra kontakt och jag kände flera av dem sedan tidigare från Customer Experience-avdelningen, så det var naturligt för mig att fortsätta arbeta med dem.
När känner du att ni är ett bra team?
Just nu, när jag är ny i rollen, har jag fått nya arbetsuppgifter och arbetar mer avancerat än tidigare. Jag får mycket stöd och uppbackning av teamet, särskilt under upplärningsperioden. Vi löser paketeringar och applikationer för kunder och automatiserar lösningar tillsammans, så det känns verkligen som ett teamarbete.
Varför tycker du att man ska börja jobba i ditt team?
Om du är intresserad av klienthantering är vi ett väldigt härligt gäng. Vi håller ihop och man lär sig mycket. Om du fastnar på något finns alltid hjälp att få. Även jag som ny kan bidra genom att ta några ärenden från de mer seniora kollegorna, vilket både hjälper dem och ger mig värdefull erfarenhet. Det är en win-win-situation.
Vad ser du fram emot härnäst?
Jag ska bli pappa i höst, så jag ser väldigt mycket fram emot det. Både mitt nya och gamla team är väldigt glada för min skull, vilket känns extra roligt. Jag har många vänner på det här bolaget.