Träffa Kristina, projektledare på Customer Experience
Kristina Pålsson
"Kundupplevelsen är ofta en underskattad källa till idéer för affärsutveckling."
Our difference is you, Kristina💜
- Namn: Kristina Pålsson.
- Jobbar som: Projektledare inom Customer Service.
- Placering: Stockholm.
- Jobbat på Advania sedan: september 2021.
Hon är en av våra talangfulla projektledare, och en dag går sällan förbi utan att vi får fantastisk respons på hennes arbete.
Titlar åt sidan, kan du beskriva vad du gör i din roll?
Som projektledare planerar jag projektets tidslinjer, tilldelar resurser effektivt, samordnar med olika team och intressenter, minskar risker och ser till att leveranserna uppfyller kvalitet och förväntningar. Jag fungerar som en bro mellan tekniska team, kunder och ledning, underlättar kommunikation och samstämmighet.
Varför CX? Vad är det som gör kundupplevelse intressant att arbeta med?
Det är lätt att relatera till; vi alla interagerar med olika företag som kunder. Kundservice fungerar som företagets "ansikte", formar kundens uppfattning om den övergripande upplevelsen och varumärket. Dessutom fungerar det ofta som en underskattad källa till idéer för affärsutveckling.
Du får extremt positiv feedback från våra kunder. Vad är en sak du gör exceptionellt bra, och hur lägger det till värde?
Omöjligt för mig att säga haha.
Var är du baserad och hur länge har du arbetat på Advania?
Jag är baserad på kontoret i Liljeholmen i Stockholm och har arbetat på Advania CX sedan september 2021.
Beskriv din arbetsdag med tre ord.
Samarbete, rolig och varierad.
Generellt sett är andelen kvinnor som arbetar inom IT låg, men i vårt CX-team är den faktiskt ganska hög. Vad lockade dig att arbeta med oss? Och vad håller dig kvar?
Advance - Advanias traineeprogram och mina kollegor!
Vad anser du att kontaktcenter borde fokusera på just nu?
Proaktivt tillvägagångssätt. Att tillgodose kundens behov innan de ens inser dem.
Har du några personliga intressen som du skulle kunna ägna timmar åt?
Matlagning!